حباب قیمت در بازارمسکن
نوشته شده توسط : آهن پرایس

افزایش قیمت متأثر ازچند فاکتور اصلی از جمله شوک های ارزی و نرخ سود بانکی می باشد. به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار مسکن،  صاحبان ملک با توجه به پیش بینی هایی که از نرخ تورم دارند اقدام به افزایش قیمت های اعلامی خود می کنند که عمده آنها با توجه به گرانی دلار قیمت ملک خود را افزایش می دهند.

در حال حاضر بیش از انتظار قیمت های فروش خود را افزایش داده اند و بسیاری از آنها پیش از آگاهی از مظنه، قیمت می دهند. در این شرایط اگرچه حجم معاملات نسبت به دوران رکود رشد داشته است اما این روند به گونه ای نیست که رونق طلقی شود. با افزایش نرخ ارز و برخی از مصالح ساختمانی همچون فولاد و اهن الات نیاز صنعت ساختمان دچار تورم شده است و بر قیمت مسکن تأثیر گذاشته است. با توجه به اینکه در شرایط فعلی امکان بالا رفتن سقف مسکن وجود ندارد و از سوی دیگر محدودیت بودجه خانواده ها موجب ناتوانی آنها در خرید مسکن شده است، تورم مسکن بیش از این انتظار نمی رود.

در بازار مسکن زمانی که قیمت ها دچار جهش ناگهانی می شوند، دو اتفاق از ناحیه تقاضا ممکن است رخ دهد. اول اینکه احتمال دارد متقاضیان به مناطق ضعیف تر مهاجرت کنند و دوم آنکه ممکن است بطور کلی از بازار خارج شوند. ریشه تغییر و تحولات بخش مسکن ناشی از ورود بازار به دوره رونق پس از سالها رکود است. با توجه به التهابات بازارهای مختلف همچون نوسان قیمتی در بازار آهن تهران و دیگر شهرها و افت و خیز در بازار ارز و سکه، انتظار می رود این روند افزایشی با شیب ملایم ادامه داشته باشد.

مسکن در شرایط فعلی به دلیل ساختاری مطمئن ترین دارایی به حساب می آید اما به این معنی نیست که با سرمایه گذاری کورکورانه، انتظار سود بالاتر از حد متوسط از آن داشته باشیم.
برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید





:: بازدید از این مطلب : 172
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 23 خرداد 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: